A set of rules that allow us to exist and develop (Last update: 14th April 2023)
WYMAGANIA OGÓLNE DLA KANDYDATÓW DO FIRMY COFFEE-SPEDITION
zestaw komputerowy pozwalający na swobodne i bezpieczne wykonywanie limitów
pracowniczych (swobodny przejazd w konwoju, którego liczba uczestników sięga nawet 200
osób, oraz zapewniający bezpieczeństwo podczas przejazdów na serwerach symulacyjnych w
TruckersMP)*
posiadanie sprawnego sprzętu, niezbędnego do komunikacji głosowej wewnątrz
firmy*
posiadanie wszystkich rozszerzeń mapowych do ETS-2 nie licząc dwóch ostatnio
wydanych
posiadanie komunikatora Messenger*
gotowość do zainstalowania na telefonie z systemie Android aplikacji z Google Play
i wykorzystywania jej do spraw wewnątrzfirmowych
posiadanie lub gotowość do utworzenia konta na systemie TrucksBook i instalacji
klienta do tego systemu na komputerze
wiek 18+
posługiwanie się językiem polskim w sposób komunikatywny
mile widziane doświadczenie w grach ETS2/ATS liczone w setkach przegranych
godzin
mile widziana znajomość języka angielskiego
*mile widziane dobre referencje od obecnych/ubiegłych innych firm bądź z innego rodzaju
internetowych klanów
WYMAGANIA DLA PRACOWNIKÓW FIRMY COFFEE-SPEDITION
utrzymywanie gotowości technicznej do gry, o której mowa w wymaganiach dla
kandydatów
posiadanie wszystkich członków zarządu firmy wśród swoich znajomych Steam
wykorzystywanie oprogramowania TrucksBook w trakcie gry
Posiadanie przedrostka [C-S] w nicku na profilu TruckersMP (obowiązek dotyczy
pracowników z rangą wyższą niż rekrut)
Posiadanie TAG-a Coffee-Spedition w odpowiednim kolorze na TruckersMP (uznaje się, że
czasami udział w takim bądź innym wydarzeniu może powodować konieczność zmiany TAG-a na
inny, związany z wydarzeniem, jednakże TAG firmowy należy po takim wydarzeniu przywrócić tak
szybko jak to tylko możliwe)
stosowanie się do wymagań kolorystycznych używanego pojazdu
wypełnianie limitów aktywności: kilometrowych, uczestnictwa w konwojach oraz obecności
w społeczności
aktywne korzystanie z aplikacji do spraw wewnątrzfirmowych
ZACHOWANIE W GRZE
Jazda indywidualna
Maksymalna prędkość możliwa do osiągnięcia podczas jazdy ze zleceniem to 180 km/h.
Jest to limit ustalony przez system TrucksBook. Trasy w których osiągnięto wyższą
prędkość są odrzucane.
Maksymalną długość akceptowanej trasy również wyznacza system TrucksBook. Obecnie jest
to 125% dystansu początkowego, ale maksymalne przedłużenie trasy nie może być większe
niż 1000 km.
Podczas jazdy na serwerach TruckersMP stosujemy się dodatkowo do wszystkich przepisów
tam obowiązujących.
Jazda grupowa (konwoje)
Pracownicy firmy Coffee-Spedition podporządkowują się wszelkim instrukcjom wydawanym przez
organizatora konwoju. Zazwyczaj takie zalecenia dotyczą jazdy z ustaloną prędkością, utrzymywania
wyznaczonego pasa ruchu, niezatrzymywania się na światłach, niewyprzedzania innych uczestników
takiego przejazdu bez wyrażenia zgody, niewłączania dodatkowych świateł ostrzegawczych (tak zwanych
"kogutów"), utrzymywania bezpiecznego dystansu za pojazdem poprzedzającym. Jeśli organizator nie
przewidział w trakcie konwoju przerwy, przygotowany zestaw musi być w stanie przejechać całą trasę
bez potrzeby jej robienia. Podczas jazdy w konwojach jeździmy też płynnie, utrzymujemy się w
wyznaczonym pasie i zmieniamy prędkość w sposób maksymalnie delikatny. Podczas jazdy na serwerach
TruckersMP stosujemy się dodatkowo do wszystkich przepisów tam obowiązujących i są one dla nas
ważniejsze niż decyzje pilotów, o ile te są one w sprzeczności.
WYMAGANIA KOLORYSTYCZNE UŻYWANEGO POJAZDU
Jazda indywidualna
Podczas jazdy indywidualnej w trybie singleplayer dozwolona jest wszelka możliwa kombinacja ciągnika
(samochodu) jak i naczepy. Dotyczy to zarówno koloru jak i tonażu czy długości zestawu (ewentualnym
ograniczeniem jest tutaj regulamin TrucksBook). W modyfikacji TruckersMP dowolność konfiguracji jest
ograniczona przez obowiązujący tam regulamin.
Jazda grupowa (konwoje)
Przed każdym wydarzeniem zarząd firmy Coffee-Spedition informuje jakim ciągnikiem i w jaki sposób
pomalowanym należy na konwój się wstawić. Jeśli nie jest to sprecyzowane inaczej każdy ciągnik
powinien być w układzie osi 4x2 (dotyczy ETS2) z listwą osłaniającą podwozie, najwyższą kabiną i
możliwie najmocniejszym silnikiem. Naczepa zazwyczaj jest pustą naczepą własną, a jej typ jak i
malowanie zostaje również ustalone przed każdym konwojem osobno.
Typowym malowaniem ciągników w ETS2 stosowane na konwojach jest schemat Sunrise w konfiguracji:
Czarny (HSV: 0, 100, 0)
Średni brąz (HSV: 21, 81, 28)
Biały (HSV: 0, 0, 100)
LIMIT KILOMETROWY PRACOWNIKA WOBEC FIRMY
Przyjęta do firmy osoba trafia na stanowisko rekruta. Jej pierwszym zadaniem jest przejechanie 50
tysięcy kilometrów w czasie nie dłuższym niż 2 miesiące (na dystans składają się konwoje firmowe,
oraz trasy, które są logowane na TrucksBook-u). Rekrut zostaje automatycznie awansowany na
stanowisko kierowcy po wykonaniu tego zadania, jednakże nie szybciej niż po miesiącu przebywania w
firmie. Przez cały czas rekrut ma obowiązek przejeżdżać minimum 3 tysiące kilometrów tygodniowo.
Regularny kierowca firmy Coffee-Spedition zobowiązany jest, podobnie jak rekrut, wykonywać limit 3
tysięcy kilometrów na tydzień aż do czasu osiągnięcia 200 tysięcy kilometrów w ujęciu łącznym. Po
wykonaniu 200 tysięcy kilometrów kierowca ma możliwość skorzystania z opcji bycia dyspozytorem i
dalszego zobowiązania się do wykonywania limitu 3 tysięcy kilometrów na tydzień, lub pozostanie
kierowcą z limitem 6 tysięcy kilometrów na miesiąc. Brak decyzji oznacza przejście na limit
miesięczny. Taki kierowca dalej jest jednak obowiązany dalej wykazywać aktywność tygodniową. W tym
wypadku minimalna aktywność to przynajmniej jedna trasa o dystansie nie mniejszym niż 200 km.
KONWOJE
Rodzaje konwojów
Konwój oficjalny: wydarzenie, w którym Coffee-Spedition jest jedną z wielu firm uczestniczących
Konwój wewnątrzfirmowy: konwój, który organizowany jest przez Zarząd i uczestniczą w nim wyłącznie pracownicy firmy Coffee-Spedition
Konwój spontaniczny: udokumentowany wspólny przejazd przynajmniej 3 osób z firmy na odległość minimum 750km
Limit konwojowy pracownika wobec firmy
Każdy pracownik Coffee-Spedition ma obowiązek przejechać minimum 2 konwoje w miesiącu, a jeden z tych konwojów musi być dodatkowo konwojem oficjalnym. Należy jednak wiedzieć, że uczestnictwo w konwoju spontanicznym jest liczone jako połowa zwykłego konwoju. Przykładowe możliwości zrealizowania normy konwojowej:
uczestnictwo w dwóch konwojach oficjalnych
uczestnictwo w konwoju oficjalnym i wewnątrzfirmowym
uczestnictwo w konwoju oficjalnym i w dwóch spontanicznych
Nieobecność na jednym lub dwóch konwojach w półroczu można też zrekompensować poprzez przejechanie dodatkowych 12 tysięcy kilometrów w zamian za każdy brakujący konwój.
Zwolnienie z obowiązku uczestnictwa w konwojach
Z obowiązku uczestnictwa w konwoju można być całkowicie zwolnionym gdy spełnione zostaną kryteria przedstawione poniżej:
posiadanie statusu emeryta
występują przejściowe problemy ze sprzętem komputerowym (okres zwolnienia jest
konsultowany z zarządem i nie powinien być dłuższy niż dwa miesiące).
AKTYWNOŚĆ W SPOŁECZNOŚCI FIRMOWEJ
Każdy kierowca Coffee-Spedition jest zobowiązany do wykazywania aktywności w społeczności
pracowników firmy. Jako minimum takiej aktywności uznaje się obecność przez cztery godziny na
głosowym kanale Discord w miesiącu.
EMERYTURA
Z opcji emerytury może skorzystać kierowca, który jest w firmie zatrudniony minimum rok, wykazał
minimum 40 tygodni aktywności, ma w swoim dorobku przejechane minimum 200 tysięcy kilometrów.Emeryt nie posiada
żadnych wymogów co do aktywności. Z powodów wizerunkowo-technicznych taka osoba przestaje też figurować jako
pracownik na systemach TrucksBook oraz TruckersMP. Mimo wszystko od emeryta oczekujemy niezatrudniania się w
innych konkurencyjnych spedycjach. Rozliczenie przebytego dystansu następuje wyłącznie poprzez aplikację
firmową.
RANGI
Rekrut (kolor tagu: R: 123, G: 41, B: 0) - Ranga dla osoby dopiero co zatrudnionej
Kierowca (kolor tagu: R: 21, G: 41, B: 255) - Ranga dla osoby, która zrealizowała
zadanie rekruta i jest w firmie przez minimum miesiąc
Kierowca Doświadczony (kolor tagu: R: 255, G: 117, B: 69) - Ranga dla osoby, która przewiozła
ładunki o łącznym dystansie minimum 200 tys. kilometrów i jest w firmie przez minimum miesiąc.
Dyrektor (kolor tagu: R: 195, G: 0, B: 255) - Ranga nadawana przez Prezesa i
pozostałych Dyrektorów uznaniowo. Osoba taka ma prawa akceptować trasy innych kierowców (np.
w aplikacji), organizować oficjalne konwoje bądź zapisywać firmę na inne. Ma też możliwość
rekrutować nowe osoby. Dyrektor jest członkiem zarządu, więc ma też decydujący głos w
sprawach dotyczących działania firmy. (np. modyfikacja tego regulaminu)
Prezes (kolor tagu: R: 255, G: 105, B: 41) - Ranga wybierana przez zarząd. Osoba
reprezentująca Coffee-Spedition na zewnątrz. Osoba ta ma też ostateczny głos na zebraniu
zarządu podczas decydowania o rozwoju firmy. Poza tym ma wszystkie prawa Dyrektora
Właściciel (kolor tagu: R: 233, G: 165, B: 40) - Posiada kompetencje podobne jak
dyrektor. Formalnie sprawuje nadzór nad firmą, ma też prawo do jej rozwiązania
DODATKOWE RANGI FUNKCYJNE
Media Team - dodatkowa ranga dla osoby aktywnie zaangażowanej w promocję firmy na szerokiej
arenie
Event Team - dodatkowa ranga dla osoby, która aktywnie angażuje się w przygotowywanie
firmowych wydarzeń
Założyciel - ranga dla osoby, która jest pierwotnym założycielem firmy
RANGI DOROBKU
Każdy pracownik podczas jazdy na TMP powinien na TABie wpisać liczbę pełnych setek tysięcy
kilometrów, które wykonał dla firmy. Taka liczba tworzy rangę aktywności danej osoby. Nie wpisujemy
wartości zero. Przykłady:
Coffee Spedition 1 (kolor niebieski) <- kierowca który przejechał np. 120 000 km
Coffee Spedition 12 (kolor różowy) <- dyrektor który przejechał np. 1 250 000 km
APLIKACJA WEWNĘTRZNA
W celu rozliczenia kilometrów błędnie naliczonych przez TrucksBooka, w celu złożenia deklaracji
obecności na konwoju oraz w celu oddania głosu w różnych wyborach powstała aplikacja
Coffee-Spedition na telefony komórkowe z systemem Android.
MESSENGER
W celu swobodnej komunikacji między kierowcami również w przypadku nieobecności na TeamSpeak-u
powołane zostały grupy messenger-owe. Istnieją trzy grupy dla pracowników:
Grupa ogólna (Bez Polityki) - prowadzi się tam wolną dyskusję między pracownikami,
jednakże (jak nazwa wskazuje) nie poruszamy tematów politycznych
Grupa ogłoszeniowa - wykorzystywana przez zarząd do prezentacji ważnych informacji na
temat aktualnej działalności firmy. Nie prowadzimy na niej konwersacji
Grupa (Polityka) - jest to grupa do której przynależność jest opcjonalna. Stanowi
dopełnienie grupy ogólnej, gdzie dyskusja na tematy polityczne jest dozwolona
DISCORD
Serwer Discord firmy Coffee-Spedition jest miejscem do swobodnej wymiany zdań i komunikacji z osobami spoza
naszej firmy. Jest to też miejsce do podstawowej komunikacji głosowej. Nazwa kanału określa jego ogólne
przeznaczenie. Na kanałach Discordowych prezentowane są również dodatkowe informacje dotyczące firmy jak
rankingi kilometrowe, czy kalendarz konwojów, na które firma jest zapisana
URLOPY
Urlopy pracownicze
W celu uzyskania czasowego zwolnienia od normy kilometrowej, każdemu pracownikowi w randze wyższej
niż REKRUT przysługuje prawo do urlopu w wymiarze 5 tygodni na każde pół roku. Pracownik zgłasza
potrzebę nieobecności na aplikacji. Wykonanie w tygodniu, który był uznany za urlopowy ponad 3
tysięcy kilometrów skutkuje automatycznym zakończeniem tego urlopu. Tydzień w którym kierowca
przebył ponad 3 tysiące kilometrów uznawany jest za tydzień pracujący.
okres świąteczny (urlopy organizowany przez firmę)
W okresie świąt Bożego Narodzenia jak i Nowego Roku ustala się urlop dla całej firmy (niezależnie od
rangi). W takim okresie nie ma potrzeby wykonywania normy kilometrowej. Taki okres nie jest też
potrącany z puli 5 tygodni przysługującej pracownikowi. NIe następuje też jego automatyczne
wygaśnięcie po przejechaniu więcej niż 3 tysięcy kilometrów.
okres wakacyjny (lipiec i sierpień włącznie)
w okresie wakacyjnym pracownik, który posiada prawo do urlopu pracowniczego może poprosić o urlop,
który nie będzie potrącany z jego puli urlopowej. Pozostałe zasady urlopowe pozostają bez zmian.