A set of rules that allow us to exist and develop (Last update: 26th October 2023)
WYMAGANIA OGÓLNE DLA KANDYDATÓW DO FIRMY COFFEE-SPEDITION
Posiadanie legalnej kopii ETS2 na profilu Steam
Posiadanie lub gotowość do utworzenia konta na platformie TruckersMP
Posiadanie zestawu komputerowego pozwalającego na swobodne i bezpieczne wykonywanie limitów
pracowniczych (swobodny przejazd w konwoju, którego liczba uczestników sięga nawet 200
osób, oraz zapewniający bezpieczeństwo podczas przejazdów na serwerach symulacyjnych w
TruckersMP)*
Posiadanie sprawnego sprzętu, niezbędnego do komunikacji głosowej wewnątrz
firmy*
Posiadanie wszystkich rozszerzeń mapowych do ETS2 nie licząc dwóch ostatnio
wydanych
Posiadanie komunikatora Messenger*
Gotowość do zainstalowania na telefonie z systemem Android aplikacji z Google Play
i wykorzystywania jej do spraw wewnątrzfirmowych
Posiadanie lub gotowość do utworzenia konta na systemie TrucksBook i instalacji
klienta do tego systemu na komputerze
Wiek 18+
Posługiwanie się językiem polskim w sposób komunikatywny
Mile widziane doświadczenie w grach ETS2/ATS liczone w setkach przegranych
godzin
Mile widziana znajomość języka angielskiego
Mile widziane dobre referencje od obecnych/ubiegłych innych firm bądź z innego rodzaju
internetowych klanów
*w uzasadnionych przypadkach braku posiadania takich rzeczy można uzupełnić w czasie nie dłuższym niż jeden miesiąc (odpowiada to randze rekruta) **jeśli takowego telefonu się nie posiada można korzystać z emulatora
WYMAGANIA DLA PRACOWNIKÓW FIRMY COFFEE-SPEDITION
Utrzymywanie gotowości technicznej do gry, o której mowa w wymaganiach dla kandydatów
Posiadanie przedrostka [C-S] w nicku na profilu TruckersMP (obowiązek dotyczy pracowników z rangą wyższą niż rekrut)
Wykorzystywanie oprogramowania TrucksBook w trakcie gry
Posiadanie TAG-a Coffee-Spedition w odpowiednim kolorze na TruckersMP (od tej reguły dopuszcza się następujące wyjątki: udział w wydarzeniach gdzie TAG jest wymuszony w inny sposób (np. tag “PILOT” kiedy jest się pilotem))
Stosowanie się do wymagań wyglądowych używanego zestawu
Wypełnianie limitów aktywności: kilometrowych, uczestnictwa w konwojach oraz obecności w społeczności (podstawowym systemem rozliczenia kilometrów jest TrucksBook, obecność w społeczności jest liczona na podstawie ilości godzin spędzonych na kanałach głosowych firmowego Discorda, obecność na konwojach jest sprawdzana przez zarząd)
ZACHOWANIE W GRZE
Pracownicy firmy Coffee-Spedition podporządkowują się wszelkim regulaminom czy instrukcjom które obowiązują ich podczas jazdy. Mogą to być zasady co do osiągnięcia maksymalnej prędkości (np. 180 km/h na systemie TrucksBook), ogólne zachowanie w stosunku do innych graczy podczas rozgrywki w trybie multiplayer, czy dodatkowe zasady podczas uczestnictwa w społecznościowych wydarzeniach. Dla pracowników Coffee-Spedition najważniejszy jest regulamin systemu rozliczeniowego, następnie regulamin serwera multiplayer, a na końcu instrukcje wydawane przez organizatora wydarzenia.
WYMAGANIA WYGLĄDOWE UŻYWANEGO POJAZDU
Jazda indywidualna
Podczas jazdy indywidualnej w trybie singleplayer dozwolona jest wszelka możliwa kombinacja ciągnika (samochodu) jak i naczepy. Dotyczy to zarówno koloru jak i tonażu czy długości zestawu (ewentualnym ograniczeniem jest tutaj regulamin TrucksBook).
Jazda grupowa (konwoje)
Przed każdym wydarzeniem zarząd firmy Coffee-Spedition informuje jakim ciągnikiem i w jaki sposób pomalowanym należy na konwój się wstawić. Jeśli nie jest to sprecyzowane inaczej każdy ciągnik powinien być w układzie osi 4x2 (dotyczy ETS2) z listwą osłaniającą podwozie, najwyższą kabiną i możliwie najmocniejszym silnikiem. Naczepa zazwyczaj jest pustą naczepą własną, a jej typ jak i malowanie zostaje również ustalone przed każdym konwojem osobno.
Typowym malowaniem ciągników w ETS2 stosowanym na konwojach jest schemat Sunrise w konfiguracji:
Czarny (HSV: 0, 100, 0)
Średni brąz (HSV: 21, 81, 28)
Biały (HSV: 0, 0, 100)
LIMIT KILOMETROWY PRACOWNIKA WOBEC FIRMY
Przyjęta do firmy osoba trafia na stanowisko rekruta. Jej pierwszym zadaniem jest przejechanie 50 tysięcy kilometrów w czasie nie dłuższym niż 2 miesiące (na dystans składają się konwoje firmowe, oraz trasy, które są logowane w systemie TrucksBook). Rekrut zostaje automatycznie awansowany na stanowisko kierowcy po wykonaniu tego zadania, jednakże nie szybciej niż po miesiącu przebywania w firmie. Przez cały czas rekrut ma obowiązek przejeżdżać minimum 3 tysiące kilometrów tygodniowo.
Regularny kierowca firmy Coffee-Spedition zobowiązany jest, podobnie jak rekrut, wykonywać limit 3 tysięcy kilometrów na tydzień aż do czasu osiągnięcia 200 tysięcy kilometrów w ujęciu łącznym. Po wykonaniu 200 tysięcy kierowca staje się kierowcą doświadczonym i jego limit kilometrów zmienia się na 6 tysięcy kilometrów miesięcznie. Taki kierowca jest jednak dalej zobowiązany wykazywać aktywność tygodniową. W tym wypadku minimalna aktywność to 200 kilometrów przejechanych na tydzień.
KONWOJE
Rodzaje konwojów
Konwój oficjalny: wydarzenie w którym Coffee-Spedition jest jedną z wielu firm uczestniczących
Konwój wewnątrzfirmowy: konwój który organizowany jest przez zarząd i uczestniczą w nim wyłącznie pracownicy firmy Coffee-Spedition
Konwój spontaniczny: udokumentowany wspólny przejazd przynajmniej 3 osób z firmy na odległość minimum 750 km
Limit konwojowy pracownika wobec firmy
Każdy pracownik Coffee-Spedition ma obowiązek przejechać minimum 2 konwoje w miesiącu, a jeden z tych konwojów musi być dodatkowo konwojem oficjalnym. Należy jednak wiedzieć, że uczestnictwo w konwoju spontanicznym jest liczone jako połowa zwykłego konwoju. Przykładowe możliwości zrealizowania normy konwojowej:
uczestnictwo w dwóch konwojach oficjalnych
uczestnictwo w konwoju oficjalnym i wewnątrzfirmowym
uczestnictwo w konwoju oficjalnym i w dwóch spontanicznych
Nieobecność na jednym lub dwóch konwojach w półroczu można też zrekompensować poprzez przejechanie dodatkowych 12 tysięcy kilometrów w miesiącu w zamian za każdy brakujący konwój.
Zwolnienie z obowiązku uczestnictwa w konwojach
Z obowiązku uczestnictwa w konwoju można być całkowicie zwolnionym gdy spełnione zostaną kryteria przedstawione poniżej:
posiadanie statusu emeryta
występujące przejściowe problemy ze sprzętem komputerowym (okres zwolnienia jest konsultowany z zarządem i nie powinien być dłuższy niż dwa miesiące)
AKTYWNOŚĆ W SPOŁECZNOŚCI FIRMOWEJ
Każdy kierowca Coffee-Spedition jest zobowiązany do wykazywania aktywności w społeczności pracowników firmy. Jako minimum takiej aktywności uznaje się obecność przez cztery godziny na głosowym kanale Discord w miesiącu.
EMERYTURA
Z opcji emerytury może skorzystać kierowca, który jest w firmie zatrudniony minimum rok, wykazał minimum 40 tygodni aktywności i ma w swoim dorobku przejechane minimum 200 tysięcy kilometrów. Emeryt nie posiada żadnych wymogów co do aktywności. Z powodów wizerunkowo-technicznych taka osoba przestaje też figurować jako pracownik na systemach TrucksBook oraz TruckersMP. Mimo wszystko od emeryta wymagamy niezatrudniania się w innych, konkurencyjnych spedycjach. Rozliczenie przebytego dystansu następuje wyłącznie poprzez aplikację firmową.
RANGI
Rekrut (kolor tagu: R: 255, G: 117, B: 69) - Ranga dla osoby dopiero co zatrudnionej
Kierowca (kolor tagu: R: 255, G: 117, B: 69) - Ranga dla osoby, która zrealizowała zadanie rekruta i jest w firmie przez minimum miesiąc
Doświadczony Kierowca (kolor tagu: R: 255, G: 117, B: 69) - Ranga dla osoby, która przewiozła ładunki o łącznym dystansie minimum 200 tys. kilometrów i jest w firmie przez minimum miesiąc.
Dyrektor (kolor tagu: R: 195, G: 0, B: 255) - Ranga nadawana przez Prezesa i pozostałych Dyrektorów uznaniowo. Osoba taka ma prawa akceptować trasy innych kierowców (np. w aplikacji), organizować oficjalne konwoje bądź zapisywać firmę na inne. Ma też możliwość rekrutować nowe osoby. Dyrektor jest członkiem zarządu, więc ma też decydujący głos w sprawach dotyczących działania firmy. (np. modyfikacja tego regulaminu)
Prezes (kolor tagu: R: 195, G: 0, B: 255) - Ranga wybierana przez zarząd. Osoba reprezentująca Coffee-Spedition na zewnątrz. Osoba ta ma też ostateczny głos na zebraniu zarządu podczas decydowania o rozwoju firmy. Poza tym ma wszystkie prawa Dyrektora
Właściciel (kolor tagu: R: 195, G: 0, B: 255) - Posiada kompetencje podobne jak dyrektor. Formalnie sprawuje nadzór nad firmą, ma też prawo do jej rozwiązania
APLIKACJA WEWNĘTRZNA
W celu rozliczenia kilometrów błędnie naliczonych przez TrucksBooka, złożenia deklaracji obecności na konwoju oraz oddania głosu w różnych wyborach powstała aplikacja Coffee-Spedition na telefony komórkowe z systemem Android
MESSENGER
W celu swobodnej komunikacji między kierowcami również w przypadku nieobecności na Discordzie
powołane zostały grupy Messengerowe. Istnieją trzy grupy dla pracowników:
Grupa ogólna (Bez Polityki) - prowadzi się tam wolną dyskusję między pracownikami,
jednakże (jak nazwa wskazuje) nie poruszamy tematów politycznych
Grupa ogłoszeniowa - wykorzystywana przez zarząd do prezentacji ważnych informacji na
temat aktualnej działalności firmy. Nie prowadzimy na niej konwersacji
Grupa (Polityka) - jest to grupa do której przynależność jest opcjonalna. Stanowi
dopełnienie grupy ogólnej, gdzie dyskusja na tematy polityczne jest dozwolona
DISCORD
Serwer discord firmy Coffee-Spedition jest miejscem do swobodnej wymiany zdań i komunikacji z osobami spoza naszej firmy. Jest to też miejsce do podstawowej komunikacji głosowej. Nazwa kanału określa jego ogólne przeznaczenie. Na kanałach Discordowych prezentowane są również dodatkowe informacje dotyczące firmy jak rankingi kilometrowe czy kalendarz konwojów, na które firma jest zapisana
URLOPY
Urlopy pracownicze
W celu uzyskania czasowego zwolnienia od normy kilometrowej każdemu pracownikowi w randze wyższej niż REKRUT przysługuje prawo do urlopu w wymiarze 5 tygodni na każde pół roku. Pracownik zgłasza potrzebę nieobecności na aplikacji. Wykonanie w tygodniu, który był uznany za urlopowy, ponad 3 tysięcy kilometrów skutkuje automatycznym zakończeniem tego urlopu. Tydzień w którym kierowca przebył ponad 3 tysiące kilometrów uznawany jest za tydzień pracujący.
okres świąteczny (urlopy organizowany przez firmę)
W okresie świąt Bożego Narodzenia jak i Nowego Roku ustala się urlop dla całej firmy (niezależnie od rangi). W takim okresie nie ma potrzeby wykonywania normy kilometrowej. Taki okres nie jest też potrącany z puli 5 tygodni przysługującej pracownikowi. NIe następuje też jego automatyczne wygaśnięcie po przejechaniu więcej niż 3 tysięcy kilometrów
okres wakacyjny (lipiec i sierpień włącznie)
W okresie wakacyjnym pracownik, który posiada prawo do urlopu pracowniczego może poprosić o urlop, który nie będzie potrącany z jego puli urlopowej. Pozostałe zasady urlopowe pozostają bez zmian.